Foto: Thinkstock

Nå blir det mindre å sikle på

Undertøyskjedene skal satse på normale menn i markedsføringen.

Publisert

(SIDE2:) Reklamer for manneundertøy er kanskje rettet mot menn, men gleden er vel så stor hos oss kvinner. Det er ikke mange som protesterer mot et sjeldent glimt av av kraftige skuldre, stramme lår, et veltrent vaskebrett, og en diskret peniskontur, i en verden der kvinnekroppen brukes så hyppig i markedsføringen. Derfor slår kvinnebladet Cosmopolitan alarm. Også her i Side2 er vi litt bekymret.

(Artikkelen fortsetter)

Foto: Thinkstock

Ifølge avisen The New York Times, tar den maskulinge undertøysbransjen nemlig ett oppgjør med seg selv.

På en konferanse i New York i forrige uke, møttes representanter fra en rekke merker for å diskutere markedsføringen. På sammen måte som noen merker viser «ekte kvinner», skal undertøysmerkene nå vise «ekte menn».

De de fleste representantene syntes å enes om, var at mannlige undertøysmodeller er «for sexy» (seriøst, er det mulig!?). For å øke salget skal fremtidige kampanjer appelere mer til den gjennomsnitlige, heteroseksuelle «kisen». Å gi oss kvinner noe å se på, vil ikke være en prioritet (hallo, det er urettferdig!).

Foto: Thinkstock

New York Times journalist var flue på veggen under bransjekonferansen i New York. Fra en presentasjon av det nye luksusmerket 2(x)ist, norterte hun følgende urovekkende utsagn fra lederne:

«Vi går for noe litt mer statue-aktig, og litt mindre steroide-aktig» (Greit nok)

«Vi gir modellene en identitet, så de ikke bare blir et kjøttstykke» (Rettferdig nok, vi vil heller ikke være objekter)

«Vi vil ha fokuset på bildene bort fra underlivsregionen» (Ehh... Er det ikke undertøy de skal vise frem da? Dette er vel drøyt).

Ok, så er det kanskje rimelig nok å ikke bare bruke photoshoppede idealmodeller. Samtidig er det utvilsomt mer å se på for gutta, og vi synes vi fortjener litt «eyecandy» vi også.

Mer stoff fra Side2? Sjekk forsiden!