Dette kjøper vi mest av

Interessen for interiør øker stadig. Disse produktene får vi ikke nok av.

Del på facebook Del på twitter Del på google+ Aleksandra Cybulska

 - Før viste vi frem identiteten vår gjennom klær og var kanskje ikke så opptatt av hvordan vi hadde det hjemme. Nå er det interiøret som gjenspeiler oss, forteller Yvonne Christiansen, gründeren av nettbutikken Vakre Rom.

Ifølge ekspertene er nordmenn ekstremt opptatt av trender når det kommer til interiørbilde. Vi kaster oss over det "nye store" og det er ikke lenger uvant med ventelister på de mest populære produktene. Lamper, tepper og sofaer ( spesielt de i skinn og velour) forsvinner ut av butikkene.

Skinnsofa 3 seter, cognacLenestol rodeo, grå velvet - Lecca veloursofa

- Kvalitet står mer i fokus, og vi kjøper nok færre, men mer kostbare ting av god kvalitet, bekrefter Christiansen.

Som günder og daglig leder har hun kunnskap og innsikt i hva vi kjøper på nett. Produktene som ligger på topp 5 listen er:

- Saltlykter

- Lovewarriors bilder

- Minikrakker og vintagemøbler

- Baderomsmatter

- Skjærefjøler

Personlig stil vs trendbildet

Er nordmenn flinke til å prøve ut ulike stiler?

 - Selv om veldig mange velger å ha den skandinaviske stilen i sort/hvitt, er det også mange som prøver ut nye trender. Selv er jeg ikke så opptatt av å følge trendene selv, men å mikse ting sammen til min egen stil.

Hva kommer vi til å se mer av den kommende tiden?

 - Trendene i høst og vinter er mange. Marmor og messing er fortsatt veldig hot, og farger som grønt, blått, okergult og burgunder står sentralt.

Bilde Lovewarriors - Bord - Papirpose - Spisebordbord - Papirpose - Veggteppe

Yvonne er sikker på at enhver vil kunne finne noe de liker når det kommer til interiørbilde da det er så mange valgmuligheter.

 - Veggtepper kommer det bare mer og mer av, og grønne planter har blitt veldig populært igjen. Vi ser fortsatt en god del av betong, sammen med rene materialer som ull og lin i forskjellige farger, legger hun til.

Nettbutikken Vakre Rom startet som et lite prosjekt og er nå et av Norges mest populære nettbutikker innenfor interiør.  De rustikke og bohemske stilen er deres kjennetegn og det er noe Yvonne ønsker å tilby kundene sine da hun opplever stor etterspørsel.

 - Vi får mange spørsmål om vintage og betongmøbler, saltlykter og bildene fra Lovewarriors.

Det er tydelig at våre hjem gjenspeiler vår personlighet der vi blander personlige stil med det som rører seg i trendbildet akkurat nå.

Nettbutikken har allerede begynt å få inn interiør til jul. Her er det lurt å være tidlig ute. Klikk deg inn her for å ta en titt.