Karri skal redusere risikoen for alzheimer, hevder forskere fra Singapore.
(SIDE2): Karri hjelper for hukommelsen og reduserer risikoen for å utvikle alzheimer, oppgir forskere ved National University of Singapore.
Grunnen er et emne i krydderblandingen som inneholder antioksidanter og som motvirker inflammasjon i hjernen.
Forskerne studerte rundt 1.000 personer i alderen 60 ril 93 år. Testpersonene ble delt opp i kategorier utefra hvor mye karri de konsumerte, melder nyhetsbyrået Reuters.
Personene som oppga at de spiste karri innimellom eller ofte viste færre tegn på demens i forbindelse med alderdom.
Les mer helse,trening og velvære her.